درمان ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ با شاک ویو فوکوس

shak-vio-fokos1

اختلال نعوظ (ED) به معنای ناتوانی جزئی یا کامل در نگهداری نعوظ با استحکام و طول کافی برای مقاربت کیفیت‌بخش تعریف می‌شود. این اختلال در تقریباً نیمی از مردان بالای ۵۰ سال و گاهی در سنین ۲۵ تا ۴۰ سال رخ می‌دهد. شاک ویوتراپی یک روش درمانی مناسب برای درمان اختلال نعوظ است که به طور موثری استفاده می‌شود و برای بیمارانی که به نارسایی نعوظ رنج می‌برند، درمان بدون درد، بدون نیاز به دارو و با ماندگاری بالا را فراهم می‌کند. این روش با استفاده از تولید ویژه فوکوس شده شوک‌های صوتی، بهبود جریان خون و بازسازی رگ‌های خونی در ناحیه کاورنوسوم کورپوس و آلت تناسلی را ایجاد می‌کند. بر خلاف روش‌های درمانی سنتی برای اختلال نعوظ که ممکن است عوارض جانبی داشته باشند، شاک ویو فوکوس عوارض جانبی یا مشکلات سیستمیک برای سایر اعضا و بافت‌های سالم بدن را ایجاد نمی‌کند.

اختلال نعوظ یکی از اختلالات شایع در میان مردان است که می‌تواند منجر به ناتوانی جنسی در زندگی زناشویی شود. روش‌های درمان بسیاری برای درمان اختلال نعوظ وجود دارد. بعضی از این روش‌ها ممکن است کارایی زیادی نداشته باشند. همچنین بعضی از روش‌های درمانی مانند جراحی می‌تواند عوارض جانبی زیادی در پی دارد. یکی از موثرترین روش‌های درمان اختلال نعوظ استفاده از دستگاه شاک ویو است. متخصصین ما در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی قصر با استفاده از دستگاه پیشرفته و به روز شاک ویو فوکوس می‌توانند اختلال نعوظ را بدون نیاز به جراحی درمان کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های ۰۳۱۳۲۳۶۷۴۶۵ – ۰۳۱۳۲۳۳۰۳۸۲ تماس حاصل فرمائید.

علل اختلال نعوظ

shak-vio-fokos2

همه مردان در برخی از مراحل زندگی خود اختلال نعوظ را تجربه خواهند کرد. این اختلال ممکن است ناشی از یک علت جسمی یا یک علت روانی باشد. گاهی اوقات، هر دو مسائل فیزیکی و روانی می‌توانند باعث بروز اختلال در نعوظ شوند. شایع‌ترین علل ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ عبارتند از:

•  مصرف بیش از حد الکل
  •  استرس
  •  خستگی
  •  اضطراب

اگر چه اختلال نعوظ ممکن است مردان جوان را تحت تأثیر قرار دهد، اما در مردان بالغ میانسال و مسن‌تر شایع است. محققان بر این باورند که استرس نقش مهمی در ایجاد اختلال نعوظ مرتبط با سن دارد. یکی از شایع‌ترین علل مربوط به اختلال نعوظ که با سن مرتبط است، آترواسکلروز می‌باشد. این وضعیت ناشی از ایجاد پلاک در شریان‌ها است. این مشکل باعث می‌شود انتقال خون به بخش‌های مختلف بدن با مشکل مواجه گردد. کمبود جریان خون به آلت تناسلی می‌تواند باعث بروز اختلال در نعوظ شود. به همین دلیل است که اختلال نعوظ، علامت ابتدایی بروز آترواسکلروز در مردان است. سایر علل فیزیکی اختلال نعوظ در مردان مسن‌تر عبارتند از:

•  چاقی
  •  مشکلات تیروئید
  •  مسائل کلیه
  •  اختلالات خواب
  •  آسیب به رگ‌های خونی
  •  آسیب عصبی
  •  فشار خون بالا
  •  کلسترول بالا
  •  تستوسترون کم
  •  ضایعه لگنی یا نخاعی یا عمل جراحی
  •  مصرف دخانیات
  •  اعتیاد به الکل
  •  داروهای تجویزی خاص، از جمله داروهای ضد افسردگی و دیورتیک

به غیر از علل فیزیکی، مسائل روانشناختی مختلف می‌توانند اختلال نعوظ را در مردان بالغ و بزرگسال ایجاد کند. این علل فیزیکی ممکن است شامل موارد زیر باشند:

•  افسردگی
  •  اضطراب
  •  استرس
  •  مشکلات در روابط زناشویی

علامت اصلی اختلال نعوظ، عدم توانایی در دستیابی به نعوظ یا حفظ آن است. این مشکل در بیشتر موارد به صورت گذرا و موقتی رخ می‌دهد، اما می‌تواند تأثیرات منفی بر زندگی جنسی و رابطه زناشویی داشته باشد. اختلال نعوظ زمانی رخ می‌دهد که مرد قادر به حفظ نعوظ به مدت کافی و طولانی برای ادامه فعالیت جنسی نباشد. اگر یک مرد احساس کند که نمی‌تواند شریک زندگی خود را راضی کند، ممکن است با مشکلات روانشناختی مواجه شود. علائم مشکلات روانشناختی شامل کاهش اعتماد به نفس و افسردگی هستند. این علائم می‌توانند باعث تشدید اختلال نعوظ شوند. در برخی موارد، بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت یا فشار خون بالا می‌توانند باعث اختلال نعوظ شوند. علائم این بیماری‌ها ممکن است همراه با اختلال نعوظ باشند.

درمان‌های متعارف اختلال نعوظ

درمان‌های متعارف ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ عبارتند از:

•  درمان دارویی: مصرف قرص در طی دوره توصیه شده قبل از مقاربت جنسی کمک می‌کند و طول اثر آن بستگی به هر قرص به صورت جداگانه دارد. تحریک جنسی همیشه برای تحقق بخشیدن به رابطه جنسی مورد نیاز است. برخی از داروهای درمان اختلال نعوظ عبارتند از: ویاگرا، سیالیس، لویترا، اسپدرا.
  •  درمان تزریقی: درمان تزریقی شامل تزریق ماده وازواکتیو توسط خود فرد به یکی از اجسام کاورنوس آلت تناسلی است. تزریق در عرض ۵ تا ۱۵ دقیقه باعث ایجاد نعوظ بدون نیاز به تحریک جنسی می‌شود و همچنین نیاز به مهارت کمی دارد. مقدار دوز و حساسیت بیمار می‌تواند باعث قرمزی پوست، عرق کردن، گرگرفتگی، ضعف عمومی، افزایش ضربان قلب، کاهش فشار خون یا سرگیجه شود.
  •  پمپ‌های خلا: استفاده از پمپ‌های خلاء روش مناسب برای هر نوع اختلال نعوظ محسوب می‌شود. این پمپ‌ها بر پایه خلا کار می‌کنند و خون را به سمت اجسام کاورنوس متمرکز می‌کند که این امر منجر به نعوظ می‌گردد. پمپ‌های خلا برای بیماران مبتلا به کواگولوپاتی، کم خونی و مصرف کنندگان داروهایی که بر انعقاد خون اثر می‌گذارند، مناسب نیستند.
  •  درمان جراحی: بر اساس نوع اختلال نعوظ، روش‌های جراحی مختلفی وجود دارند. در صورت وجود مشکلات عروقی، متخصص جراح محدودیت سیستم تخلیه عروقی را رفع کرده و آن را افزایش می‌دهد. اگر اختلال نعوظ ناشی از جریان خون ناکافی به اجسام کاورنوس است، به عنوان مثال پس از آسیب لگن، بیمار ممکن است تحت عمل جراحی آناستوموز (اتصال عروق خونی که منجر به افزایش جریان خون می‌شوند) قرار گیرد.

فوکوس شاک ویوتراپی

shak-vio-fokos3

فوکوس شاک ویوتراپی یک روش غیر تهاجمی و بدون درد است که در طول یک سری از مراجعات کوتاه در بیمارستان انجام می‌شود و نیازی به آرام بخش یا بیهوشی ندارد. بهبود قابل توجه در عملکرد نعوظ آلت تناسلی در ظرف مدت دو هفته پس از شروع درمان قابل مشاهده است. شاک ویوتراپی درمانی بدون درد است و در پنج محل مختلف در شفت (بخش استوانه‌ای شکل) آلت تناسلی و عضله متصل به لگن انجام می‌شود. در ابتدا درمان دو بار در هفته به مدت سه هفته انجام می‌شود و پس از آن سه هفته به بیمار استراحت داده می‌شود و در صورت لزوم، درمان بعدی ادامه می‌یابد. شاک ویوتراپی به صورت سرپایی انجام می‌گردد. قبل از هر گونه درمان، یک مشاوره اولیه با پزشک انجام خواهد شد.

روش

shak-vio-fokos4

شاک ویوتراپی یک روش درمانی غیرتهاجمی است که در طی آن ساختار بافت به صورت طبیعی ترمیم و بازسازی می‌شود. اثر شاک ویو مستقیماً بر روی عروق خونی با عملکرد محدود تأثیر می‌گذارد و باعث بازشدن آنها می‌شود. با بازسازی ساختار عروقی در ناحیه اعضای کاورنوس، جریان خون کافی برای ایجاد نعوظ مناسب تأمین می‌شود. به همین دلیل، درمان ناتوانی جنسی در مردان با استفاده از شاک ویو، یک پیشرفت مهم در درمان اختلالات نعوظ محسوب می‌شود، به ویژه از آنجا که ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ به صورت کامل درمان می‌شوند و تنها علائم برطرف نمی‌شوند.

مزایای شاک ویو تراپی اختلال نعوظ

مطالعات بالینی اخیر نشان داده‌اند که بیماران میزان رضایت بالای خود را به مدت بیش از دو سال پس از درمان اختلال نعوظ با شاک ویو گزارش کرده‌اند. در آزمایشات بالینی، شاک ویو درمانی اختلال نعوظ تأثیر قابل توجهی در طولانی مدت داشته است. مهم‌تر از همه، درمان اختلال نعوظ با شاک ویو با سطح بالایی از رضایت همسر همراه است. برخی از مزایای استفاده از روش‌های شاک ویوتراپی عبارتند از:

•  بدون درد و غیر تهاجمی است.
  •  شاک ویوتراپی عوارض جانبی ندارد و هیچ‌گونه عوارض سیستمیک دیگری را برای سایر اعضای بدن و بافت سالم ایجاد نمی‌کند.
  •  شاک ویوتراپی موجب ایجاد محدودیت در کار شما نمی‌شود و همچنین بر سلامت شما تأثیر نمی‌گذارد.
  •  شما مجبور نیستید اقدامات پیشگیرانه خاصی را بعد از درمان یا قبل از رابطه جنسی انجام دهید.
  •  به پرهیز از انجام فعالیت بدنی یا فعالیت جنسی نیازی نیست.
  •  درمان موفقیت آمیز بازگشت به رابطه جنسی طبیعی را تضمین می‌کند.
  •  شاک ویوتراپی در درمان بیماری پیرون نیز تأثیر گذار است.

معایب

برخی از معایب درمان اختلال نعوظ با شاک ویو عبارتند از:

•  شاک ویوتراپی برای بیمارانی که به سرطان مبتلا هستند روش مناسبی محسوب نمی‌شود.
  •  مهم است که علل دیگری به غیر از مشکلات عروقی (اغلب مرتبط با اختلالات نعوظ روانی) را مورد بررسی قرار دهید. جهت مشاوره و نیز تعیین گزینه‌های درمان باید به پزشک مراجعه نمایید.
  •  انجام درمان اختلال نعوظ با شاک ویو ممکن است همراه با قرمزی پوست یا هماتوم همراه باشد. این واکنش‌ها با افزایش میزان جریان خون در پوست روی آلت تناسلی مرتبط است و معمولاً این علائم ۱ تا ۳ روز پس از درمان، از بین می‌روند.